مصاحبه ماهنامه ساحل بانو

  • 21 آذر , 1397
  • 1699 نفر
  • کد خبر 100012

آموزشگاه معماری دپارتمان که چند ماهی از تاسیس آن نمی گذرد با تلاش دو بانوی هرمزگانی آلاوه سهرابی پور فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی معماری موسس و با مدیریت آديش هاشمي پور فارغ التحصيل كارشناسي ارشد مهندسي معماري راه اندازی شد 

آلاوه سهرابی پور درباره پیوند بین دانشگاه و بازار کار اینگونه به ما می گویند :

پیوند بین دانشگاه و بازار کار مبحثی جدی است که به نظر می‌رسد، کمتر به آن توجه شده است. حجم بالای پذیرش دانشجو در ایران و بازار کار محدودی که بیش از هر مسئله‌ای بر تجربه تأکید دارد، خلائی جدی را در فضای این حوزه ایجاد کرده است. آموزشگاه معماري آپارتمان از جمله بخش‌هایی است که سعی دارد این خلأ را با برگزاری دوره‌های آموزش مهارت پوشش دهد. 

از شروع به کار آموزشگاه معماری آپارتمان و هدف آن سال ٩٤  بود که فکر کردم بد نیست مجموعه اي درست شود تا به صورت تخصصی به آموزش معماری بپردازد. تا آن زمان چنین مرکزی وجود نداشت و به همین خاطر این ایده در سازمان فني و حرفه اي استان هرمزگان مصوب گرديد و با همراهی مهندس اديش هاشمي پور اين آموزشگاه در سال  ١٣٩٦ با این هدف که این مجموعه تمام مباحث مرتبط با ساختمان در حوزه معماری را پوشش بدهد، تاسيس گرديد.  

در واقع مهم‌ترین خلائی که وجود داشت، فاصله بین آموزش در دانشگاه‌ها و آموزش در حرفه معماری است . ما آموزشگاه آپارتمان را تأسیس کردیم تا به دانشجوها و مهندسین‌مان یاد بدهیم که بعد از فارغ‌التحصیلی چگونه وارد بازار کار شوند. 

به طور کلی در همه جای دنیا افراد بعد از فارغ‌التحصیلی باید دوره‌های مهارتی را بگذرانند و بعد وارد بازار کار شوند. طبیعتاً در ایران هم همین بحث وجود دارد مشكلی که پیش می‌آید این است که فارغ‌التحصیلان کمتر از حد استاندارد مهارت کسب می‌کنند. یا در واقع اصلاً مهارت کسب نمی‌کنند. به نظرم در حال حاضر فارغ‌التحصیلان ما در دانشگاه‌ها بیشتر مدرک دارند تا مهارت. در حالی‌که حوزه ساختمان و معماری حوزه‌ای است که باید مهارت‌‌محور باشد.

مسئله مهارت حلقه مفقوده اشتغال در حوزه مهندسی است.  مهارت دو ویژگی دارد. ویژگی اول این است که مهارت یک چیز کاربردی است. در واقع مهارت یک تجربه‌ای است که شما می‌توانید با تکیه بر آن مشکلی را در یک پروژه حل کنید.

آموزشگاه معماری آپارتمان با برگزاری سمینارها و کارگاه های تخصصی و استفاده از اساتید مجرب ضمن همکاری با دانشگاه ها و سازمان های نظام مهندسی سعی داشته به این مهم دست یابد .
 


 

تمامی حقوق برای صاحب سایت محفوظ است

طراحی توسط بهسامان